Friday, August 27

Belum insafkah kita?

46101_419572876475_532496475_4950769_3224326_n

15hb Ogos 2012 (bersamaan 15 Ramadhan, Jumaat), tarikh malapetaka dunia paling bersejarah.
Cuba lihat kalendar di bawah untuk tahun 2012... 1 Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012bersamaan 15 Ramadan jatuh juga hari Jumaat. Sama dengan hadis Nabi pasal huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan bulan Ramadan iaitu hari Jumaat 15 Ramadandi bumi ini yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit,bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.(yang NASA Amerika ada beritahu pada 21-12-2012 planet X akan lintas di bumi)Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu.......ALLAH sahaja Maha Mengetahui.. ......... .. cuba kita tengokHadis Nabi di bawah ini dan kenyataan pasal Kalendar Islam 2012
Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

14 comments:

daboo® on August 27, 2010 at 10:30 AM said... [Reply]

thank you for sharing this. appreciated much.

cik CT on August 27, 2010 at 12:21 PM said... [Reply]

sungguh menakutkan.....

E K A on August 27, 2010 at 4:49 PM said... [Reply]

betul ke.takutnya...gud info ni

.s.o.f.i.a. on August 28, 2010 at 12:03 AM said... [Reply]

gerun nya...... moga tergolong dalam golongan yang bertaubat... amin.

scha_iera on August 28, 2010 at 2:01 AM said... [Reply]

srious meh???

mrs jamal on September 5, 2010 at 7:37 AM said... [Reply]

subhanallah..x lama dh tu,

terima kasih untuk info ini...sharing is caring

Yiedpozi on September 5, 2010 at 11:52 PM said... [Reply]

Thanks for sharing....

Mario on September 17, 2010 at 2:56 PM said... [Reply]

ada kata jgn pecaya ni tapi untuk ingatan...ok je kan.,..mmglah kita kena beribadat seolah2 kita dah nak mati...tak gtu...huhu pandai je aku ni cakap...sori..

♥ Funna ♥ on September 19, 2010 at 9:59 AM said... [Reply]

takut nye..thnx for sharing..

myza_sam on October 4, 2010 at 10:11 PM said... [Reply]

tima kasi atas entri yg sgt m'sentuh hati dan memutik'n keinsafan.... :)

suffer8zine on October 13, 2010 at 8:13 PM said... [Reply]

takut

lissa on November 4, 2010 at 10:56 AM said... [Reply]

Nauzubillahiminzalik...sesungguhnya Dia lah yang Maha Mengetahui..sebagai hambanya kita haruslah sentiasa melengkapkan diri dengan amalan2 yang telah diwajibkanNya..tetapi bersediakah kita?? hanya kita yang tahu.....hehe

ofcuz on November 7, 2010 at 1:13 PM said... [Reply]

tkotnye!!!

Anonymous said... [Reply]

takut sangat..=(

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily