Thursday, July 1

Jom belajar bercinta

Nak segarkan  rasa cinta korang pada pasangan korang ? Sangat penting untuk merekaimages yang dah beranak pinak.Selalunya bila anak dah ramai ni,kita abaikan perasaan pasangan kita,yelah,masing-masing sibuk duk menjaga anak samapi tak sedar perasaan pasangan terabai.Tak kiralah si dia itu suami ke isteri ke..

1.Ingatlah semua tarikh-tarikh yang penting buat si dia. Terutamanya tarikh-tarikh
yang ada kaitannya buat korang berdua. Misalnya, ingat tarikh hari jadinya, tarikh ulang tahun perkahwinan korang berdua, tarikh mula berkenalan dan sebagainya.

2.Selain itu, selalu-selalulah hantar bunga pada si dia. Taklah hanya ketika ulang tahun kelahirannya atau masa hari ulang tahun perkahwinan korang berdua sahaja. Barulah nampak romantik. Tapi, korang kena ingat, hantarlah bunga ros merah sebab ros merah adalah bunga untuk orang yang bercinta.

3.Telefonlah si dia selalu semata-mata untuk katakan padanya yang korang sangat
mencintainya dan sentiasa memikirkannya.

4.Buat temu janji. Kalau masa bercinta dulu, hampir setiap hari korang keluar berdua-duaan. Tapi selepas berkahwin dan dapat anak, semua tu sudah jarang sekali.

Untuk segarkan kembali rasa cinta korang pada si dia, apa kata telefon dia dan ajak keluar makan malam bersama tentu romantik. Apa? Anak? Mintalah tolong pengasuh jaga anak korang sekejap. Mesti boleh kan?

5.Selain itu, sekali-sekala, ajaklah dia gi makan angin. Bercuti sambil
menenangkan fikiran. Kalau dapat pergi bercuti berdua sahaja lagi elok. Barulah rasa macam pergi berbulan madu.

images (1) 6.Perkara yang paling romantik dan paling mudah korang leh buat untuk hangatkan kasih antara korang berdua ialah ucapkanlah “I Love You’ selalu. Setiap hari luangkan seminit dua untuk ucapan tersebut. Antara waktu yang sesuai untuk korang  lafazkan kalimah keramat itu ialah ketika dia baru bangun daripada tidur. Bisikkannya dengan lembut pada pangkal telinga si dia. Aduh! Romantiknya.

7.Untuk tambah ceria hari sidia, tulislah surat cinta atau paling tidak pun nota cinta buat yang tersayang. Pastu, letakkanlah surat ataupun nota tersebut pada tempat-tempat yang si dia sendiri tidak terfikir. Misalnya di dalam beg  kerja, di atas hidangan sarapan paginya ataupun di dalam poket bajunya. Best kan?

8.Kepada yang kreatif, luahkanlah rasa cinta korang terhadap pasangan dalam bentuk puisi, madah ataupun lirik lagu. Cara ini benar-benar sesuai untuk menambat hati
insan yang korang sayang. Selain puisi, korang juga boleh mencipta lagu buat si dia.

9.Hadiahkan si dia barangan idaman. Yang ini mungkin mahal sedikit, tapi memang
berbaloi. Lebih-lebih lagi kalau barang yang korang hadiahkan itu memang barang yang dihajati si dia. Sekali-sekala berbelanja lebih apa salahnya. Korang juga yang untung bukan orang lain.

10.Sentuhlah dia. Sentuhan fizikal adalah antara perkara yang perlu diamalkan untuk merapatkan lagi hubungan yang telah sedia terjalin antara korang dan pasangan. Saling bersentuhan seperti berpegangan tangan ketika berjalan dan memeluk seterusnya mencium si dia sebelum ke pejabat sangat penting untuk  menghangatkan lagi hubungan korang berdua.

0 comments:

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily