Wednesday, June 30

Tips Solekan Natural

Nak bersolek?Boleh saja,tapi jangan le bersolek samapi jadi cam opera cina.Dari mukakecantikan lawa-lawa terus orang jadi takut plak nak tengok muka tu.Bagi ai,ai suka bersolek tapi biar nampak natural..takde nampak bedak 10inci tebal..lipstik terang menyala..Tapi bab-ba  ni ikut selera masing-masingkan..mungkin ai je suka camni,tapi korang tak suka kan..Tepuk dada tanya selera.

Tips asas solekan natural yang sempurna
1. Bedak asas mestilah disapu sedikit demi sedikit. Cara yang terbaik adalah dengan sapuan secara lapisan demi lapisan.
2. Selepas menyapu bedak asas, balas sapuan tadi dengan bedak debu.
3. Sapuan penggaris mata yang tidak memenuhi seluruh kelopak mata tampak lebih natural.
4. Oleskan bulu mata bawah dengan hujung berus maskara.
5. Cara terbaik menentukan warna pemerah pipi yang sesuai, cuba lihat warna pipi selepas penat bersenam.
6. Sapuan gincu pada bahagian hujung bibir perlulah lebih tebal kerana bahagian ini lebih
mudah hilang warnanya.

1 comments:

elleyayah . on December 31, 2010 at 11:05 PM said... [Reply]

thnx.

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily