Wednesday, June 9

Excident yang tak patut excident

Pelik dak korang baca tajuk entri ai ni..memang pelik kan..ai yang merasa ni kejadian ni pun rasa pelik..tapi benda nak jadi..tetap akan terjadi..

Minggu lepas kan ai balik kampung..kami bertolak pun dah lewat petang..mesti la lewat kan..habis keje pun dah jam 6..sibuk sini sibuk sana..dalam jam 7 kami pun bertolak..pastu singgah isi minyak kat caltex..kat sini le segala-galanya jadi..

lepas isi minyak ensuami pun drive nak kuar dari caltex tu..untuk pengetahuan korang caltex tu tepi jalan besar yang boleh dikategorikan sibuk la..sape yang tahu jalan butterworth kepala batas..memang boleh bayang le kesibukkn jalan tu time petang-petang gini..

Kira keta kami ni queue la nak kuar ke jalan besar..ada 3 buah kereta tengah duk tunggu turn nak kuar..kami kat belakang sekali..

Lama jugak tunggu,kereta yang depan sekali tak kuar-kuar..aihh..lambat sungguh kereta ni..tapi ensuami menten sabar lagi..sekali kereta yang tengah tu dah hon-hon kat kereta depan..mesti dia dah baran tu..sebab lambat sangat nak kuar..

Tapi yang tak bestnya..tengah dia duk hon tu..dia leh press minyak kuat-kuat pastu terus reverse..korang tau le apa jd lepas tu kan…gedegang ler..habis kereta dennn…uwaaaaaa…bumper depan..lampu…hancusss…

Pastu mamat tu leh kata dia pun tak tau nak wat camne..dia boleh nak salahkan kereta depan yang tak kuar-kuar tu..pedulik ape den..ko yang langgar..ko le yang bayar..Kereta depan tu tetiba enjin tak leh..Yang ko nak gi baran-baran tu nape..

Dekat setengah cakap..paksa punya paksa..baru mamat tu cakap dia bayar kos repair tu..Nasib baikkkk…

6 comments:

nisyaheartz on June 9, 2010 at 2:34 PM said... [Reply]

terang2 memang salah dia. nak salahkan kereta depan plak

CiK QiQi on June 9, 2010 at 3:24 PM said... [Reply]

ntah..ngengade nk dalih lak..hmpeh nye mamat pelaggar..ceh

amirah on June 9, 2010 at 4:03 PM said... [Reply]

haha,,,mmg kena dgn tajuk...nasib baik dia mo byr

aNaYaNa on June 9, 2010 at 4:26 PM said... [Reply]

hu2..mcm2 manusia ni..bnuh je kalo xmo byar..ha2..(kejam).

melatidaisy on June 9, 2010 at 5:08 PM said... [Reply]

ha'ah..mmg sesuai ngan tajuk..bleh plak dia salahkan keta depan..ini la manusia kalau dah hilang sabar..

tp nasib baik at the end die nk bayar kan..alhamdulillah :)

A D I A on June 9, 2010 at 7:23 PM said... [Reply]

yg penting mmg salah dia.kete depan dia yg tamau kuar2 tu bukan masalah kita, tu masalah dia hehe.

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily