Tuesday, May 18

Apsal orang kita suke mengata?

Maaf kalau ada yang terasa,tak terniat pun nak ngata kat saper2..ai cuma nak lepaskan ape yang terbuku kat hati ai ni..Kadang-kadang macam dah jadi lumrah ,kalau tak ngata rasa macam tak lengkap hidup hari ni..kalau tak busy body rasa cam kosong je jiwa hari ni..

Kadang-kadang orang kita taksedar dia dah sakit kan hati orang lain..Korang percaya tak? Orang kita suka sangat bertanya kalau tengok anak dara tu dah 25 thn keatas tapi  lum lagi menamatkan zaman bujang..kadang-kadang soalan yang ditanya tu sangat pedih telinga yang mendengar..Apsal la nak sibuk tanya bab-bab cam gitu..Mana ada manusia yang tak nak kahwin kat dunia ni..Mana ada manusia yang tak nak kebahagian di dunia ni..Korang tanya macam tu,macam la bab-bab jodoh ni kita leh tetapkan sendiri.Memang le,kita kena berusaha..Tapi semua tu kan dah ditentukan Allah.kalau Allah kata tak de jodoh,bercinta 20tahun pun bagai nak rak pun,tak leh nk berkahwin jugakkan..Cuba le korang letak diri korang kat tempat dia tu..apa korang rasa..Korang jangan le berbangga sangat sebab korang dah berkahwin..Patutnya korang bersyukur le..bila-bila masa Allah boleh tarik balik nikmat tu.Na’uzubillah..minta kita semua dijauhkan.

Bila orang tu dah kahwin..korang bukan nak tolong doakan kebahagian   dorang..korang tanya lagi isi-isu yang menyakitkan.bila nak dapat anak?,apsal lambat sangat nak dapat anak?..Korang ni tak penah serik-serik yek..aritu dah sibuk pasal dia  tak kahwin2 lagi..sekarang nak sibuk pasal anak plak..Korang ingat nak dapat anak tu leh gi beli je ke kat pasaraya..Mana ada perempuan yang berkahwin tak nak anak dek oiii…Dah belum ada rezeki dorang..dorang nak buat macam mana..Korang tanya macam tu..korang ingat dia tak tensen ker..hati dorang menangis korang semua tau ker..

Ai pun kadang-kadang terlepas mengata-ngata gini..Astaqfirullahhalazim..maaf andai ada sesape yang ai dah terkata itu..Ai betul-betul minta maaf..Papa sesape yang penah terlanjur berkata cm gini..henti-henti kan ler..tak dak faedah pun..Korang macam mempertikaikan kerja Allah pula..

Maaf ai teremosional plak tengah hari ni T________T

7 comments:

dayah aziz on May 18, 2010 at 12:26 PM said... [Reply]

sebab orang jeles

A f i q on May 18, 2010 at 12:36 PM said... [Reply]

sudah menjadi kebiasaan...
lumrah manusia...
ada sja yg x kena...
betul x?

♥ Love Journal ♥ on May 18, 2010 at 12:38 PM said... [Reply]

memang betul la afiq..orang yang mengata memang tak rasa..tapi orang yang terkena...adusss..macam terkena bom jangka

q-nizam on May 18, 2010 at 12:51 PM said... [Reply]

banyak2 kan besabar yekkk.

.::WaNiE::. on May 18, 2010 at 2:11 PM said... [Reply]

belum kawen tanya bila dah kawen, dah kawen tanya bila nak beranak, dah beranak tanya bila nak tambah lagi

bagi jek sekali.. bila ko nak dapat madu? padan muka ahaha

♥ Love Journal ♥ on May 18, 2010 at 2:38 PM said... [Reply]

wanie..agak kalu tanya mcm tu..dorang dia ker..hahhahha

Cik Norfa on May 18, 2010 at 6:49 PM said... [Reply]

hurm..kene kat sape tu..kau ke yang ditanya2 tuh?
tapi manusia ni mana boleh tengok org lain senang lenang...mesti ade je nak dikatanya.

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily