Wednesday, April 21

Semoga Allah Mencucuri Rahmat KeatasMu Dik

Bismillahirrahmanirahim..
Petang semalam lepas saya balik dari kerja..macam saya pegi ambik harith kat rumah pengasuh..Dan macam biasa soalan harith bila nak balik rumah “papa?”.saya pun jawab”Papa ada kat rumah”wah dia dah excited nak balik bila dengar papa ada kat rumah..turun tangga pun laju-laju jer..
Pastu sampai kat rumah terus ajak papa main PS2..erm..papa dah berjaya menghasut anak supaya sukakan PS2 jugak..Jadi saya dah tak leh nak bising lagi ler..Dalam kul 7,papa ajak harith gi beli makan..Pastu rumah saya dah sunyi,telah saya tinggal sorang2 nak bising ape kebendenye kan..
Tiba-tiba saya dengar orang kecoh-kecoh,pastu dengar ada orang meraung..saya dah pelik..apa yang tak kena ni..Takkan orang nak gaduh time-time nak masuk maghrib ni kan..Saya rasa tak sedap hati,terus buka pintu nak tengok apa sebab apa jiran-jiran kami kecoh-kecoh..
Ya Allah,Adik fiza accident..Innalilahhiwainnailaihirajiun…arwah meninggal ditempat kejadian..
Saya dah risau,papa dengan harith keluar lum balik-balik lagi..Fikiran ni dah fikir macam-macam..Dengan tengah sedih dengar cerita dari Kak Ina jiran saya pasal fiza..tak pernah-pernah arwah nak naik moto..tapi petang semalam,dia sangat2 teringin nak naik moto lepas sekolah ptg semalam..tak tau dia nak kemana..dia sanggup pergi nak pinjam dari jiran-jiran kami..2 3 orang jiran kami tak kasi,yelah sebab dia tak ada lesen..Tapi akhirnya..mugkin dah masa dia untuk bertemu Allah Yang Maha Esa..Kita hanya merancang..belum sampai sejam dia kuar dengan motor tu..Mak dia terima berita sedih tu..Mak mana kat dunia ni boleh terima anaknya pergi dulu dari dia..
Papa dengan Harith selamat sampai ke rumah..rupa nya papa terpaksa ikut jalan jauh untuk sampai ke rumah kami.Sebabnya jalan jam pasal xcident tu..Semalam di jalan tu ada dua xcident..sangat bahaya jalan tu,dah banyak kali orang kat situ buat surat suruh tutupkan sekolah depan jalan tu..Dah banyak kematian kat jln depan sekolah tu..Tapi masih tak ada penyelesaian..
Takziah kepada keluarga arwah..Semoga meraka diberikan kekuatan menempuh ujian Allah ni..
Alfatihah..

7 comments:

student on April 21, 2010 at 10:49 AM said... [Reply]

moga dimasukkan dalam golongan yg sabar...
semoga arwah ditempatkan bersama dengan orang-orang yg soleh..

ameen..

Jieda on April 21, 2010 at 12:08 PM said... [Reply]

baru beberapa hari lepas dengar berita kemlangan yang melibatkan kematian..sedihnya...semoga roh allahyarham dicucuri rahmat.Berapa umur adik tu?

Salbiah bt Karim on April 21, 2010 at 12:34 PM said... [Reply]

al-fatihah... semoga allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau

NichKhun on April 21, 2010 at 12:52 PM said... [Reply]

huhuhu skang.. banyak sangat kite dengar citer pasal kematian ney.. insaf je ase.. huhuu

mamaaerish : on April 21, 2010 at 1:15 PM said... [Reply]

innalillah

lily lotus on April 21, 2010 at 3:42 PM said... [Reply]

al-fatihah. tapi tutupkan sekolah? ke tutupkan jalan kat sekolah tu? ehh...boleh ke tutup sekolah tu..ishk2 kena cari alternatif tu

Love Journal Of HazlizaHusaini'S Family on April 21, 2010 at 5:26 PM said... [Reply]

lily..tutup sekolah tu..axceli sekolah br dh ada area tu..tp still xtutupgak..sekolah tu btul2 kt tepi jln tu..dorg nyer padang untuk bdk2 bersukan pun padang terbuka..btul2 tepi jalan utama tu..dah byak kes bdk2 sekolah tu ninggal xciden kt dpn sekolah tu..

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily