Friday, April 16

Cara buat hiasan cupcakes

Tengok cupcake ni..nampak sedap kan..kalau harith tengok ni..mesti cakap "nak-nak"..
Masa surfing tadi,saya jumpa cupcake ni dengan tutorial nak buat hiasan bunga-bunga kat atas cupcake tu..nampak macam senang je nak buat..tapi biasa la..nampak senang..bila nak buat susah pulak sbb campur dengan malas sekali..


Ok,ni barang- yang perlu ada untuk membuat hiasan kat atas cupcake tu..dah macam nak wat lukisan pulak..siap ada dengan berus..

pemotong bunga Petunia (saya menggunakan yang dari Tinkertech Dua: 435, 573 & 599)
Lima kelopak veiner silikon
Tepung jagung lap
Gel pasta warna
Lustre debu
Tylo lem
Non kayu Dewan
Pengisar adunan
Palet pelukis
Soft cat kuas untuk debu keharuman
kuas cat kecil untuk perekat Tylo
Gum paste
Edible gula mutiara (pilihan)

Step 1:


Step 2:



Step 3:



Step 4:



Step 5:



Step 6:



~TAMAT TUTORIAL~

0 comments:

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily