Friday, March 12

2 tahun yang lepas…

2 tahun yang lepas,,ibu teringat kenangan sebelum nak bersalin kan si harith nie.masa tu macam-macam perasaan bercampur..takut,.teruja..risau..tension...macam-macam la..ibu rasa semua ibu-ibu kat luar pun ada mengalami perasaan macam ibu nie..ibu baru ada harith seorang,dah rasa teramat bahagia..ibu-ibu kat luar yang dah ada anak 2 3 orang mesti teramat amat amat bahagia dengan kaletah anak2 kan..

Pejam celik – pejam celik lagi dua hari umur harith akan genap 2 tahun..kejap jer masa berlalu..masih terasa keseronokan mengandungkan harith..masih terasa kesakitan yang teramat semasa melahirkan harith..

Kalau dulu ibu nie boleh dikira amatur pasal penjagaan baby..tapi sekarang dah jadi pro..

Kalau dulu harith menangis,,ibu dah kelam kabut tak tau nak pujuk macam mana..tapi sekarang dah pandai memujuk..(aisey..ibu angkat bakul sendiri)

Kalau dulu harith demam,,ibu hanya bergantung pada ubat klinik dan harapkan doktor..tapi sekarang ibu dah dapat banyak tips untuk sembuhkan demam…(kira ibu sekarang dh boleh ganti doktor plak kot..hehhehehe)

Kalau dulu ibu takut memikirkan pasal mengandung..tapi sekarang ibu tak sabar-sabar nak mengandung lagi walaupun tahu betapa sakitnya proses tuuu..

ANAKKU YANG PERTAMA (M. DAUD KILAU)
Kini aku gembira
Yang ku tunggu dah tiba
Anakku lahir sudah
Hai anakku yang pertama
Sungguh cantik rupanya
Lirik wajah ibunya
Betapa bahagia
Hai dengan kehadirannya
Kan kujadikan raja

Di dalam rumahtangga
Kucurahkan semua
Hanya untuk mu sayang
Buah hati wahai permata
Besarlah kau segera
Anakku yang pertama
Riang tiada terkira
Hapus segala duka
Bila ku memandangnya
Hai anakku yang pertama

 

IMG_0848 IMG_0826
IMG_0830 IMG_0827
IMG_0845 IMG_0840
IMG_0837 IMG_0835
IMG_0831 IMG_0825
IMG_0843 IMG_0846

2 comments:

Salbiah bt Karim on March 12, 2010 at 2:13 PM said... [Reply]

alahai sakannye dia gelak, annyway hepy 2nd besday to harith. awal wish ni.hehe. semoga menjadi anak yg pintar, sihat2 selalu, gembira selalu dan yg penting dgr ckp ibu ngan ayah

HazlizaHusaini on March 12, 2010 at 3:11 PM said... [Reply]

tenkiu auntie sal.. :X

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily