Sunday, November 15

Harith - 20 bulan

Semalam genap umur adik 1 tahun 8 bulan..dah besaq anak ibu nie yer..Apa perkembangan adik sekarang..SUDAH SEMESTINYA..banyak cakap dan banyak main...banyak cakap tp 80 peratus bahasa jepun(bahasa adik sndiri faham)..main plak xyah dikata ler..kalau noleh..tido pun xnak..sanggup mata dah xlarat nak angkat pun..digagah kan diri tu jugak nak main...nama pun budak2 kan..macam dalam satu artikel nie,disebut anak-anak 1 hingga 3 tahun suke meneroka..so kita jgn sesekali kate anak kita nakal..kalau nak tau ape lg cerita dalam artikel tu bleh klik sini.

K,berbalik kat citer adik nie,ibu ngan papa layan jer lah karenah adikkan,sbb nak kata ape pun tak boleh..ibu ngn papa kecil2 dulu pun macam nie jugak..cuma kalau berlebihan sangat main tu..ibu ngn papa tegur2 jugak ler...

Bila dah mlm,lum pun kul 9 dah tdo sampai tak ingat dunia..susu pun tak bangun minum..confirm la kan..penat main..tido siang pun xsampai setengah jam dah bangun..
Semasa umur adik dah mengjangkau 1 tahun 8 bulan nie..gigi dah tumbuh 12 batang..6 atas dan 6 bawah..hari tu masa nak tumbuh geraham bawah..seminggu adik demam..makan tak nak..minum susu pun tak nak..risau ibu masa tu tapi alhamdulillah..sekarang semua dah ok..adik pun dah aktif balik macam dulu..

Sekarang perkataan baru yang adik baru mula sebut..mai sini,jom,cuci..kalau adik poo-poo..lepas dah habis..mesti cakap nak cuci dengan tepuk-tepuk punggung..faham le ibu..mesti adik poo-poo..rasanye tu je kot perkataan baru yang adik sebut..ibu pun xperasan sangat..Yang pasti ibu suka tengok perkembangan adik sekarang..Allah Maha Kaya..dari tapak kaki sekecil 2 jari ibu..satu persatu perkembangan adik Allah tunjukkan..insaf nyer ibu...betapa indahnya ciptaan Allah..subhanaAllah..Maha Suci Allah..
ibu sempat snap beberapa keping gambar adik semalam dlm usia adik 20bulan..
nak ambil gambar pun susah..sbb xnak tinggal mainan dia..layan je k..



Gambar nie : Adik tengah main dengan sepupu adik Kak Izzah(Nur Izzah Syahmina)sebab hari nie ibu jadi baby sitter..kejap jer adik nak main dengan kak izzah,xsampai sejam mula ler nak marah2 kak izzah..kesian kak izzah..



0 comments:

Post a Comment

 

Ratuhati Kami

  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith
  • Harith

Celebs Blog

Our Love Journal Copyright © 2010 Love Journal is Sponsored by HazlizaHusaini'sFamily